Aké sú trendy v čínskom online obchodovaní?

 

Vedeli ste, že tržby zo sociálneho obchodu, ktorý zahŕňa sociálne médiá a online médiá podporujúce sociálnu interakciu, vzrástli v roku 2020 o 30 %? Aktuálne predstavuje sociálny obchod až 11,6 % z celkového online predaja v celej krajine! Okrem týchto zaujímavostí sme pre vás zosumarizovali aj ďalšie informácie o trendoch online obchodu v Číne.

 

 

TRENDY V ČÍNSKOM ONLINE OBCHODE

 

  1. Čína je svetovou jednotkou v maloobchode

Aj vďaka pandemickej situácii vzrástol celkový online maloobchodný predaj v Číne o 10,9 %, vďaka čomu prekonal prvýkrát v histórii objem online maloobchodu USA.

 

  1. Popularite sa teší najmä sociálny obchod

Predaj v rámci tejto podmnožiny online obchodovania vzrástol o 30 % a v roku 2020 dosiahol úroveň 242 miliárd dolárov, čo predstavuje 11,6 % z celkového online obchodu v celej krajine.

 

  1. Najtrendovejšou marketingovou taktikou v Číne je živé vysielanie

Predaj prostredníctvom livestreamu dosiahol v roku 2019 v Číne hodnotu viac ako 60 miliárd dolárov. Dnes využíva nákup prostredníctvom živého vysielania až 62 % čínskych používateľov internetu.

 

  1. Konkurencia medzi gigantmi v online obchodovaní rastie

Aplikácia Pinduoduo rastie ešte rýchlejšie než konkurenčné spoločnosti, akými sú Alibaba alebo JD.com, vďaka čomu si rýchlo získava väčšinový podiel na trhu. Pinduoduo prilákal v minulom roku viac ako 585 miliónov aktívnych zákazníkov.

 

  1. Covid – 19 vplýva na online nakupovanie potravín

Pandémia Covid – 19 vo veľkej miere podporila čínsky online trh s potravinami. Prognózy hovoria, že do konca roku 2026 dosiahne tento trh hodnotu 219 miliárd dolárov.

 

  1. Narastá počet platieb mobilom

Čína je celosvetovou jednotkou v počte mobilných platieb, pričom platobné transakcie cez mobil dosiahli v minulom roku sumu 119 biliónov dolárov a medziročne tak vzrástli o 31,8 %.

 

 

 

 

Kontakt

Nicea s.r.o.


Rastislavova 765/38


04001 Košice


Slovenská republika



IČO: 51826551


IČ DPH: SK2120799461